افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کمتر از یک‌ماه دیگر با حضور رئیس‌جمهور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در کم‌تر از یک ماه دیگر با حضور رئیس جمهور خبر داد.
علیرضا صادق آبادی در نشست خبری درمورد وضعیت تولید بنزین یورو 4در پالایشگاه‌های اراک، تبریز، اصفهان و آبادان توضیح داد: به طور کلی از این پالایشگاه‌ها 32میلیون لیتر در روز بنزین یورو 4تولید میشود و متوسط عملکرد روزانه 28میلیون لیتر است. میزان تولید بنزین یورو 4در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 11میلیون لیتر در روز است.
وی درمورد وضعیت تولید نفت گاز یورو نیز اظهار کرد: نفت گاز یورو در پالایشگا‌های تهران، اراک، اصفهان و لاوان روزانه 28میلیون لیتر و متوسط عملکرد 26میلیون لیتر است.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی درمورد مجموع تولید بنزین در کشور گفت: متوسط تولید بنزین در سه ماهه نخست سال 60 میلیون لیتر بود که در سه ماهه اخر به 78میلیون لیتر رسید. از این میزان تولید در ستاره خلیج فارس 9میلیون لیتر افزاش داشته و 9میلیون لیتر دیگر در پالایشگاه‌های بندرعباس، آبادان، اراک و تبریز بوده است.
صادق آبادی درمورد چشم انداز تولید بنزین یورو در انتهای سال 1397 گفت: به طور کلی میزان تولید بنزین یورو تا انتهای سال 1397 به 28میلیون لیتر میرسد. ظرفیت 2.5میلیون لیتر در پالایشگاه لاوان تا شهریور به سه میلیون لیتر می‌رسد. ظرفیت بنزین یورو در پالایشگاه آبادان به 9تا 10میلیون لیتر می‌رسد که دو میلیون آن بنزین سبز است.وی درمورد تولید بنزین یورو 5نیز عنوان کرد: تولید بنزین یورو 5 در فاز اول ستاره 12میلیون لیتر در روز بود که در فاز دو و سه به 36میلیون لیتر می‌رسد. به طور کلی باید طبق قانون هوای پاک از 105میلیون لیتر تولید بنزین در کشور 88 میلیون لیتر باید تا سال 1399 یورو باشد که این هدف تا اخر سال 97محقق می‌شود.معاون وزیر نفت در ادامه از حضور رئیس جمهور در افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: در اواخر سال 1396عملیات پیش راه اندازی فاز دوم ستاره انجام شد و در سال 1397راه اندازی شد. فاز دوم قبل از ماه رمضان با حضور رئیس جمهور افتتاح میشود و فاز سوم در انتهای سال 97به مدار می‌آید.
صادق‌آبادی در مورد جزییات تولید نفت گاز در کشور نیز گفت: قرار است 28 میلیون لیتر به نفت گاز موجود کشور اضافه شود که هشت میلیون لیتر آن از ستاره خلیج فارس تامین می‌شود و چهار میلیون لیتر دیگر با به مدار آمدن واحد سوم ستاره تامین خواهد شد. همچنین واحد نفت گاز پالایشگاه تبریز در حال راه‌اندازی است و در تیرماه شش میلیون لیتر به ظرفیت نفت گاز یورو کشور اضافه خواهد کرد.وی در مورد تحریم‌های احتمالی علیه ایران و تاثیر آن بر پالایشگاه‌های کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تجهیزات مختلف همه پروژه‌ها خریداری شده است. تجربه ایران در صنعت پالایشگاه‌سازی فوق‌العاده است. ایران توانست پیچیده‌ترین تجهیزات را در پالایشگاه ستاره بسازد، بنابراین نمی‌توان گفت اگر تحریم‌ها باز گردد نمی‌توان کاری کرد. در تحریم‌ها ظرفیت‌های بسیاری در کشور ایجاد شد و نمونه آن ساخت پالایشگاه ستاره است که بزرگترین پالایشگاه دنیا محسوب می‌شود.صادق‌آبادی در مورد آخرین میزان تولید بنزین در فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ادامه داد: در ابتدا از این فاز 11 میلیون لیتر بنزین تولید شد که به 16 میلیون لیتر رسیده و در پنج اردیبهشت‌ماه به 22 میلیون لیتر می‌رسد کیفیت آن هم یورو 5 است.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی دولت: بررسی لایحه یکسان سازی نظام پرداخت در اولویت مجلس قرار گیرد رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید: مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است هشدار جهانگیری به احمدی‌نژاد: اگر بخواهید نظام را تهدید کنید با سیل توده مردم مواجه می‌شوید افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کمتر از یک‌ماه دیگر با حضور رئیس‌جمهور ترور یک پژوهشگر فلسطینی در مالزی توسط عوامل موساد موافقت کره شمالی با تعلیق برنامه هسته‌ای و موشکی خود باز هم اشتباه در محاسبه صهیونیست‌ها با حضور 23 عضو دائم و 9 عضو ناظر ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از امروز در تهران برگزار می‌شود رئیس سازمان بسیج: ارتش و سپاه دو بازوی محکم تحت ولایت فرمانده معظم کل قوا هستند وزیر علوم: توان علمی دانشگاه‌های ایران فرصتی مغتنم برای دانشجویان افغان است حراج کتاب خواجه نصیرطوسی! 6 اردیبهشت در حراج کریستی لندن رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید: مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید: مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید: مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید: مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید: مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است